• امروز : یکشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۵
0
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌ و بلوچستان خبر داد:

کاهش مصرف انرژی، راهکار پایداری خدمات آبفا

  • کد خبر : 13399
  • 06 تیر 1405 - 20:58
کاهش مصرف انرژی، راهکار پایداری خدمات آبفا
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌ و بلوچستان گفت: مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف این شرکت به‌عنوان یک ضرورت ملی، نقش مهمی در پایداری خدمات، کاهش هزینه‌ها و افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای‌ههیرمند» به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان‌ و بلوچستان، فرهاد سرگلزایی روز شنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور بر ارتقای بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف در دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: مدیریت انرژی امروز به یک مطالبه ملی تبدیل شده و دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه صرفه‌جویی و بهره‌وری پیشگام باشند.

وی افزود: همان‌گونه که رئیس‌جمهور بر ضرورت ارتقای بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف تأکید کرده‌اند، همه بخش‌های شرکت آب و فاضلاب نیز باید مدیریت انرژی را به‌عنوان یک مسئولیت سازمانی و حرفه‌ای دنبال کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه بهره‌وری کم‌هزینه‌ترین و پایدارترین راهکار برای عبور از ناترازی‌های انرژی و افزایش کارآمدی خدمات عمومی است، ادامه داد: صنعت آب و فاضلاب از جمله بخش‌های انرژی‌بر کشور محسوب می‌شود و هر اقدام مؤثر در کاهش مصرف انرژی، افزون بر کاهش هزینه‌ها، به افزایش تاب‌آوری تأسیسات و پایداری خدمات منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدیریت انرژی صرفاً یک موضوع اقتصادی نیست، بلکه بخشی از مسئولیت اجتماعی و حرفه‌ای در قبال منابع ملی و نسل‌های آینده به شمار می‌رود و همه کارکنان باید در این مسیر نقش‌آفرین باشند.

سرگلزایی با اشاره بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ بهره‌وری در سازمان بیان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، پایش مستمر مصرف انرژی، بهینه‌سازی فرآیندهای بهره‌برداری، نگهداری اصولی تجهیزات و اصلاح الگوی مصرف در ساختمان‌ها و تأسیسات از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای بهره‌وری انرژی در این شرکت است.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با محوریت اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت و امنیت ملی خاطرنشان کرد: تحقق توسعه پایدار بدون توجه به بهره‌وری منابع امکان‌پذیر نیست و مدیریت انرژی یکی از مؤثرترین ابزارهای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های عملیاتی در سازمان‌ها محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌ و بلوچستان در پایان با دعوت از مدیران و کارکنان برای ارائه ایده‌ها و راهکارهای نوآورانه در حوزه صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی تصریح کرد: موفقیت در این حوزه نیازمند مشارکت جمعی، تغییر نگرش و تبدیل بهره‌وری به یک فرهنگ سازمانی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://avayehirmand.ir/?p=13399

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.