محمد سرگزی در گفتگو با خبرنگار اوای هیرمند با بیان این که جلسهای با معاون سازمان محیطزیست و مدیران مرتبط پیرامون احداث ادامه راهآهن چابهار – زاهدان به میلک و سپس به نهبندان و بیرجند برگزار شد بیان کرد: در ایام اخیر برخی اعلام کرده بودند که باتوجهبه ایراد زیستمحیطی که سازمان محیطزیست برای ادامه طرح تکمیل راهآهن مطرح کرده بود، احتمال تغییر مسیر به سمت بیرجند وجود دارد.
وی با اعلام اینکه هرگونه تغییر در مسیر اصلی قانوناً امکانپذیر نیست، تصریح کرد: خوشبختانه در جلسات کارشناسی برگزار شده و بهویژه در جلسه امروز با معاون محترم سازمان محیطزیست، موافقت این سازمان برای احداث مسیر راهآهن زاهدان به میلک، میلک به زابل و نهبندان در کنار محور جادههای احداث شده زاهدان به زابل به نهبندان حاصل شد.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: مقرر گردید شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حملونقل وزارت راه طراحی متناسب با این نظریه سازمان محیطزیست را تهیه و جهت صدور مجوز نهایی به سازمان حفاظت از محیطزیست ارسال نماید با این اقدام، دغدغه مردم عزیز در حوزه جلوگیری از تغییر مسیر شبکه حملونقل ریلی مرتفع میشود.
وی تصریح کرد: همچنین انتظار میرود با اجرای این طرح، روند ترانزیت کالا و جابهجایی مسافر در شرق کشور تسهیل شده و اتصال مناطق محروم به شبکه سراسری ریلی کشور تقویت شود. این اقدام میتواند زمینهساز رونق اقتصادی محلی، ایجاد فرصتهای شغلی و افزایش بهرهوری در حملونقل کالاهای صادراتی و وارداتی شود و به توسعه متوازن منطقهای کمک شایانی نماید.
قابلذکر است؛ این تصمیم گام مهمی در راستای توسعه زیرساختهای حملونقل ریلی در مناطق شرقی کشور و تحقق برنامههای کلان اقتصادی است.
انتهای خبر/















