• امروز : شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵
0
معاون سازمان اداری و استخدامی کشور و رئیس مرکز ملی بازرسی خبر داد:

رسیدگی سه‌ساعته به شکایات با سامانه فواد

  • کد خبر : 13379
  • 06 تیر 1405 - 18:54
رسیدگی سه‌ساعته به شکایات با سامانه فواد
معاون سازمان اداری و استخدامی کشور و رئیس مرکز ملی بازرسی، ارتقای سلامت اداری و فوریت‌های اداری این سازمان گفت: سامانه «فواد» با هدف ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات، کاهش مراجعات حضوری و رسیدگی سریع به شکایات و مطالبات مردم طراحی شده و زمان رسیدگی به برخی شکایات را به سه ساعت رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای هیرمند»، به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون سازمان اداری و استخدامی کشور از کاهش زمان رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه فوریت‌های اداری «فواد» به سه ساعت خبر داد و بیان کرد: این سامانه با هدف ارتقای کیفیت خدمات، حفظ کرامت شهروندان و افزایش سرعت پاسخگویی در دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده است.

کامل داودی در شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سامانه «فواد» بر دو محور اصلی پایداری و سرعت در ارائه خدمات و همچنین پاسخگویی به مطالبات، شکایات و اعتراضات شهروندان استوار است.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده در سال ۱۴۰۳ افزود: نتایج این بررسی‌ها نشان داد بخش عمده نارضایتی مردم از نظام اداری به موضوعاتی همچون دولت الکترونیک، تعدد مدارک، مراجعات حضوری، زمان ارائه خدمات و نحوه رسیدگی به شکایات مربوط می‌شود.

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: بر همین اساس سامانه «فواد» طراحی شده و تمامی شکایات ثبت‌شده به‌صورت مستقیم زیر نظر بالاترین مقام دستگاه اجرایی پیگیری می‌شود؛ همچنین زمان رسیدگی به شکایات در این سامانه به سه ساعت کاهش یافته است.

داودی ادامه داد: پس از اعلام نتیجه رسیدگی از سوی دستگاه، ۲۴ ساعت بعد با شهروند تماس گرفته می‌شود تا میزان رضایت وی از پاسخ ارائه‌شده ارزیابی و صحت عملکرد دستگاه بررسی شود.

وی با اشاره به ثبت ۱۲۶ هزار تماس موفق در سال گذشته گفت: داده‌های این سامانه نشان می‌دهد مهم‌ترین مطالبات مردم همچنان توسعه دولت الکترونیک، کاهش مدارک، کاهش مراجعات حضوری، کوتاه شدن زمان ارائه خدمات و ارتقای کیفیت پاسخگویی است.

داودی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بیست‌وسومین استان مجری این سامانه است، افزود: گزارش‌های دوره‌ای سامانه می‌تواند در اختیار استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا از آن برای بهبود عملکرد خود استفاده کنند.

وی تأکید کرد: هدف از اجرای سامانه «فواد» تنها ثبت شکایت نیست، بلکه اصلاح فرآیندهای اداری، ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی و تقویت فرهنگ پاسخگویی در نظام اداری دنبال می‌شود.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: با وجود صدور هزار و ۲۹۱ مجوز استخدامی و پیش‌بینی بیش از ۲ هزار سهمیه استخدامی، میزان خروج نیرو در استان ۱.۷ برابر سهمیه‌های جذب بوده که تداوم خدمات‌رسانی را با چالش مواجه کرده است.

مهرداد عرب‌اول افزود: برای جبران این وضعیت، مکاتبات لازم با سازمان امور استخدامی کشور انجام شده و انتظار می‌رود حمایت ویژه‌ای برای تأمین و تثبیت نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان صورت گیرد.

وی پاسخگویی را یکی از ارکان حکمرانی مطلوب دانست و اظهار کرد: استقرار سامانه فوریت‌های اداری «فواد» با هدف ارتقای شفافیت، بهبود رسیدگی به شکایات، افزایش رضایتمندی شهروندان و تقویت اعتماد عمومی به دولت در دستگاه‌های اجرایی استان آغاز شده و جزئیات اجرای آن در کارگاه آموزشی ویژه مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی تشریح خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://avayehirmand.ir/?p=13379

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.