به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای هیرمند»، به نقل از روابطعمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان،
داریوش سرگزی در دیدار با دامداران و عشایر منطقه سیستان در شهرستان نیمروز بیان کرد: توسعه خدمات دامپزشکی در مناطق عشایری و صعبالعبور، اجرای برنامههای پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام و افزایش دسترسی بهرهبرداران به خدمات تخصصی، از اولویتهای این اداره کل برای حفظ سلامت دام و تأمین امنیت غذایی است.
وی افزود: نظارت بهداشتی بر فرآوردههای خام دامی از مزرعه تا سفره، اجرای برنامههای مراقبت، پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی، نظارت بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآوردههای خام دامی و همچنین کنترل بهداشتی صادرات، واردات و ترانزیت کالاهای حوزه دامپزشکی، از مهمترین مأموریتهای این مجموعه در سطح سیستان و بلوچستان به شمار میرود.
سرپرست اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با تأکید بر نقش مشارکت دامداران در حفظ سلامت دام اظهار کرد: رعایت ضوابط بهداشتی در واحدهای دامداری، مراکز عرضه، کشتارگاهها و کارخانهها، نقش مؤثری در پیشگیری از شیوع بیماریها و تضمین سلامت دام، فرآوردههای خام دامی و خوراک دام دارد.
وی با اشاره به اقدامات انجامشده برای توسعه خدمات دامپزشکی در استان ادامه داد: اجرای طرحهای واکسیناسیون دام، پایش مستمر بیماریهای دامی، افزایش نظارتهای بهداشتی و گسترش خدمات تخصصی در مناطق عشایری و مرزی، از جمله برنامههای در حال اجرا در شهرستانهای استان است.
در این جلسه مهمترین چالشهای واحدهای دامداری و کوچنشین از جمله توسعه خدمات دامپزشکی، تسهیل دسترسی به داروهای اساسی، تأمین تجهیزات پیشگیرانه و افزایش پوشش خدمات در مناطق عشایری مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای خبر/















